Als er mensen zijn die hier iets meer over kunnen zeggen, hoor ik het heel graag.
Een tijdje geleden kocht ik een Sinclair C5. In dit blog wil ik bijhouden wat mijn ervaringen zijn met de Sinclair C5, zoals ie is. Verder ben ik van plan er wat technische wijzigingen aan te doen en wil dat graag hier laten zien. Daarnaast ben ik erg benieuwd hoeveel Sinclairs er nog in Nederland rondrijden en wat de gebruikers ervan vinden.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjn83ojelE2TR84Rz-tsBnx-9FSiy77ohQdf8LABm8sdLdVdN4kimIsNC3qpsxO82QCSXtGLi_CS2MWt4ix_J9Du2HRecYYd5pnqgVcu0sRBWW3Gx-wC1Wo9Kim5IJhOttCMTCY8aci1Gdi/s748/sinclairc5.jpg)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Hij moet tegenwoordig verzekerd worden, netals fietsen met elctrische hulpmotor.
BeantwoordenVerwijderenVoor de Sinclair kun je twee situaties creeeren.
BeantwoordenVerwijderena: je rijd hem zoals hij ooit was. Dan moet hij verzekerd zijn.
B: Je bouwt pas in. PAS staat voor Power assist Support. Gemakkelijk uitgelegd:
Kun je electrisch rijden zonder te trappen? Dan is het een electrische fiets en moet hij verzekerd zijn. Moet je blijven trappen om electrisch te rijden dan valt hij onder de fiets met hulpmotor en hoeft hij niet verzekerd te zijn.
inplaats van de druknop op het stuur
BeantwoordenVerwijdereneen abs sensor inbouwen
in dat geval moet je trappen om op gang te komen
en te blijven rijden
en is het dus een fiets met trapondersteuning
en dus toegelaten op de weg zonder dat je kenteken of verzekering hoeft
wat bij dit systeem wel aan te bevelen is
om een 7 versnelling shimano naaf erbij tussen te bouwen
zoek maar eens bij google op soinclair rotterdam
daar staan een paar mooie tips
is om
Waar krijg ik zoon PAS.en wat is de prijs. Of heeft iemand een PAAR
BeantwoordenVerwijderenOver voor een zacht prijsje. Ik wil m voor school gebruiken.
het meest makkelijk om een "PAS" zelf te maken is een kettingspanner zoals bij het onderste gedeelte van de C5 ketting er ook bij het bovenste gedeelte erbij te zetten en daar een microswitch op die in serie zit van het kabeltje van het stuurschakelaartje naar het schakel relais. werking: als de ketting geen spanning heeft dan kun je het relais niet bedienen met het stuurschakelaartje. Als je een beetje meetrapt dan staat het bovenste deel van de ketting strak en verbind dat microswitchje waardoor je de stuurschakelaar wel kunt gebruiken...
BeantwoordenVerwijderenmet "kettingspanner" bedoel ik dat armpje met die veer die op het onderste deel van de ketting zit. hij zit vast aan het frame.
BeantwoordenVerwijderen