Uit een interesse in persoonlijke transportmiddelen zoals fietsen, ligfietsen e.d. kwam ik een tijdje geleden een advertentie tegen van een apparaat, dat ik me nog herinnerde van vroeger. Ik weet nog dat ik er vroeger wel eens één of twee heb zien staan, maar ik wist eigenlijk nooit precies wat het nu was. Is het een fiets, moet je trappen, rijdt ie electrisch? Misschien allebei een beetje......
Toen ik mezelf nieuwsgierig genoeg had gemaakt, heb ik besloten op zoek te gaan naar een interessant koopje. Dat resulteerde uiteindelijk in 2 Sinclairs C5 in mijn garage;
Één in uitstekende, werkende toestand incl. nieuwe accu en nieuwe lader en één in redelijk teleurstellende toestand, zonder wielplaten en zonder accu, dashboard en controller, maar met veel roest en vastzittende lagers. Na een paar keer rijden op de eerste ben ik erg enthousiast geworden over het concept van meneer Sinclair en heb ik besloten om de eerste origineel te laten en de laatste te gaan ombouwen naar een wat modernere techniek en eens te onderzoeken wat de 'wet-technische' mogelijkheden zijn. Volg hier mijn avontuur..........
Wow Quasimodo, het ziet er echt fantastisch uit wat je aan het doen bent.Ik heb net als jij twee C5's Een road virgin die ik met veel enthousiasme aan het opbouwen ben. Ik speur E-bay af voor nieuwe ongebruikte onderdelen en ben al voorzien van originele spiegels, mudflaps, side panels, parkeercover (voor als het regent) en voorzien van een 100Amp tractie accu.
BeantwoordenVerwijderenHiervoor heb ik de bedrading aangepast met een set van Karl Whistle van C5 alive, waardoor de lichtschakelaar drie standen heeft en ik hiermee behalve het licht aan/uit, ook de complete elektra kan uitschakelen.
En ik heb een tweede die weliswaar lekker rijd, maar compleet basic is.
Voor deze heb ik nu via het forum de 24 volt set besteld. Dat geeft toch net iets meer snelheid (:. Beide zien er mooi uit en ik ben blij dat jij er ook van alles aan doet om er iets moois van te maken. Hoop je dan ook te zien in Juli bij de eerste internationale Sinclair meeting in Zutphen, Nederland en het zou geweldig zijn als je mighty Sinclair dan klaar zou zijn.
Groeten
Frank Vroon, (frankev)
Ik Heb net zelf een c5 Sinclair gekocht omdat Ik t een prachtige "fiets "vind.Ik heb een probleem met het linker achterwiel. Eris de bevestiging (Schroef.?)niet bij. Kan iemand me helpen/goeie raad geven.
VerwijderenGroet Ronny steygerwalt
Hallo,
BeantwoordenVerwijderenIk ben ook bezig met een sinclair. Mijn doel is hem compleet geschikt maken voor woon werk verkeer Ik heb hem vandaag op een rit van 15 km meegenomen en dat redde hij net aan Hoe is de ervaring met de tractie accu, geeft dit hem meer actie radius. Ben ook benieuwd naar de sinclair meeting heeft iemand daar meer info over ,
groeten,
hjalmarjr@hotmail.com
Heb 10jaar geleden ook een Sinclair C5
BeantwoordenVerwijderengekocht die stond in Duitsland samen met een Magirus aanhanger van 1951 ben ook lid vam magirustig.nl dit is ook een webside
De C5 zag er als nieuw uit het enige wat ik gedaan heb zijn de banden vervangen en een paar rondjes gereden wel apart heb er de orginele factuur ook nog bij.
Groeten Jan
Ik ben sinds 18 juni ook eigenaar van een C5.
BeantwoordenVerwijderenDoordat de motor niet goed was uitgelijnd slipte de aandrijfriem.
Na het uitlijnen is het slippen over. Het aandrijfwiel op de motor heeft wel wat extra slijtage opgelopen.
Ik wil de snelheidsregeling graag aanpassen.
Daarvoor wacht ik op reacties binnen het forum.
Moet ik een bromfiets verzekering hebben of is mn eigen w.a verzekering genie.bvd
BeantwoordenVerwijderen